onsdag 30 september 2009

Hej hopp

Tja, efter att ha försökt skriva flera kloka inlägg så jädrar skiter jag i det. Kommer inte på något klokt, roligt, intressant eller argt att skriva om. Jo,det gör jag, massor av arga saker. Egentligen. Men det hjälper ju inte att vara arg eller ledsen. Så jag skiter i det också. Åtminstone just nu. Så då blir det bra saker kvar. Saker som gör en glad, berörd, kramig, nöjd och tacksam. För jag har så mycket att vara glad för.
Goda vänner att skratta och gråta med.
Fina, friska, kloka, roliga och kramiga barn, med egna viljor och humör.
En gubbe som tycker om mej som jag är, även nyvaken på morgonen......
Ett jobb jag gillar att gå till och dessutom hyfsat betalt.
Att jag har förmågan att glädjas åt det lilla i vardagen.
Att jag kan skratta ofta och har människor omkring mej att skratta med.
Att jag tycker om att göra knäppa saker, som hoppa i vattenpölar, och att de i min familj också är lite knäppa, ibland.

Vad är du tacksam för idag? Kram Mona

1 kommentar:

  1. Hoppas det inte hänt nåt som du är arg över..
    Man måste inte skriva roliga saker juh.. Fast det är ju förstås kul om läsarna är kvar, så man vill ju skriva lite intressant. Man blir glad över att få kommentarer *pik, flinar*

    Läste du förresten Sandras goa kommentar i min blogg häromdagen? Hon är då för skön!

    Jag är tacksam över så mycket. Livet, familjen, vänner och hälsan är dom stora sakerna iaf. Sen finns ju massor av vardagliga saker att oxå vara tacksam över och bli glad för.

    Att jag tänkte på dig igår när det blev en vattenpöl i badrummet efter Sandras dusch som hon ställde sig i och plaskade. Som man gör i en vattenpöl ute, med gummistövlar på :)

    Kram Nina!

    SvaraRadera