måndag 7 september 2009

Ibland så....

blir jag så fundersam över mej själv och saker runtomkring.
Försöker vara ärlig och rak och "bra". Lyckas ibland bättre, ibland sämre. Men jag är ju som JAG ÄR. Behöver inte vara omtyckt av alla. Men vill att mina åsikter och mitt "tänk" också ska respekteras och diskuteras. Även om jag har fel. Vilket ju händer ibland... ganska ofta. Fast sällan om man tänker på hur mycket jag pratar.

Allvarligt talat, VARFÖR kan människor inte vara ärliga och säga och stå för det dom tycker. HUR kan en människa verka glad att se mej, prata, fråga, skratta och söka kontakt lite emellanåt utan orsak och sen bara tycka annat egenligen enligt tredje person. Kommer INTE att konfrontera, däremot vänta ut. För det är inte första gången. Men jag tänker inte bli arg, ledsen eller ens besviken idag.
Jag tänker kallt konstatera att denna personen är såhär, jag är som jag är och det gäller att GILLA LÄGET! För jag kan inte förändra någon annan mer än mej själv.
Och det gör jag, jag ändrar, växer, lär mej och lyssnar hela tiden.

Tänker inte låta någon annan bestämma hur jag ska må, och jag SKA må bra idag.
Kan det inte sägas till mej så vi kan ha en dialog, då finns det inte.

Jag brukar säga "Hur ska jag veta att jag gör fel, när ingen talar om vad som är rätt". Så, så får det bli!

För varje minut av ilska eller ledsenhet, är 60 sekunder av glädje som missats.

KRAM, och hoppas av hela mitt hjärta att du väljer ATT DU ÄR BRA istället för motsatsen/Mona

4 kommentarer:

  1. Det gör ont när dom man litade på, och som man trodde var riktiga, ärliga vänner, visar sig inte vara det. Det gör jätteont! Men dom är inte värda den energin.

    Alla har ett ansvar över hur vi vill behandla våra vänner och vill vi bry oss om varandra så gör vi det. Resten får skylla sig själva.

    Som du brukar säga till mig när jag är ledsen över att inte Sandra accepteras, det är dom som går miste om en fin vänskap!

    Att vara riktig vän är inte att tycka lika, utan att respektera olikheterna!

    Du vet inte hur mycket du betyder för mig, och säkert för många till!
    Kramar om dig!
    Nina

    SvaraRadera
  2. TACK Nina, du är så fin. Tycker bara att man kan väl iaf vara ärlig och inte låtsas tycka om. Hellre en ärlig fiende än en falsk vän.

    SvaraRadera
  3. Håller med dig till fullo!!!
    Men falskhet bottnar nog i osäkerhet, egentligen.. För feg för att vara ärlig.
    Eller nåt? (Försöker bara förstå...)
    Kramar om dig, min allra goaste, mest fantastiska och ärliga vän!
    Nina

    SvaraRadera
  4. En kram från mig me! Och ett stort krya på dig.
    KRAAAAAM.

    SvaraRadera