fredag 4 september 2009

Varför tar det aldrig slut????

Jag menar tvätten! Igår var tvättkorgen TOM! Bara det är ju helt fantastiskt! Men så strök jag och fick undan all ren tvätt också, jag menar ALLT! Och nu har jag 7 maskiner att köra...... Ida kom med en HÖÖÖÖÖG innan hon gick till skolan. David (som är hemma och förkyld) kom med en HÖÖÖÖÖG när han vaknade. Och sen kom Marcus (som är ledig idag) men en jädra HÖÖÖÖG till + att han hade bäddat rent.
Så hej och hå, nu vet nu var jag ska lägga min engergi idag. Mellan tvättmaskin och dammsugare och kanelbullar. För det SKA jag göra idag. Igår räckte tiden och orken inte till.
Men det är synd att man inte kan städa och tvätta en gång för alla. Eller var 10.e år, som man målar huset, DET skulle jag tycka om.
Förvisso vaknade jag idag med en OERHÖRD lust att skotta snö!!!!!!!!!!!!!!! Så DET slipper jag iaf.


För att visa hur killen jag missade på ett kort ser ut så sätter jag in denna bilden idag. Marcus och Kalle vid Ebbamåla Bruk en Järnnatt förra sommaren.

Ha en fortsatt underbar dag, Kram Mona

4 kommentarer:

  1. Hmm... Dom goa ungarna kan säkert stoppa sina högar i maskinen... :)
    Kramiz!

    SvaraRadera
  2. DET skulle dom kunna. Men David är inte kry, Marcus gör läxan och kvar är jag. Men ska nog tvinga dem till att göra annan nytta sen. KRAM

    SvaraRadera
  3. Tycker jag känner igen det där med tvätten, men jag tror att min tvätt är Hemafrodit.. den föröka sig själv utan dess like... märkligt.
    Kanske din tvätt också är tvåkönat?

    Hi hi hi :-D

    Ha det bra i tvättstugan och sniffa inte för mycket på sköljmedlet. ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. *asg* kan vara så A-M att tvätten förökar sej själv ibland. Men idag såg jag att ungarna kom med famnarna fulla.

    SvaraRadera