måndag 28 september 2009

Måååååååndag!


Nu vecka, nya glädjeämnen! Alla barnen pigga o glada imorse. Bara det kan man ju vara glad åt hela dagen. Sen ska jag på bio med en god vän ikväll, och Marcus undrade om han fick följa med. Så härligt det är att min stora son vill följa med mej på bio. Gissar att jag får bjuda, men det är det helt klart värt :)
Men, ser fram emot en bra vecka. Har jag tur så regnar det några dagar nu. Framförallt för att jag är orolig över grundvattnet, då vi har egen brunn. Men även för att då hinner jag få undan lite inne innan jag ska opereras på måndag. Behöver ju ta lite ute också, men vädret får styra.
Rallyt i helgen var kul, det mesta. Men satt i starten på vår sträcka ihop med några gamla, gaggiga, vet-allt, surk-kar. SÅ TRÅKIGT det blir allt då. De gnällde om än det ena och än det andra. Och inte var de trevliga mot de som inte "var något". Nejdå, snorkiga o bara gick iväg. HALLÅ, ska vi inte tillsammans jobba FÖR att folk ska tycka om rally???? Ville jag bara skrika. Men.... för att inte stöta mej med dem så var jag såååååå trevlig, såååååååå positiv. Ett professionellt bemötande av de i rallybilen då, nejhe, för är de inte kända så är de inte viktiga. GRRRRRR GUBBAR!!!!!
OBS! Jag är inte arg på alla gubbar, bara dessa gubbarna.

Fast ALLA gubbarna, killarna, männen i rallybilarna var jätteglada o goa. Ja, töserna, kvinnorna med, men de är ju inte så många. Och när det var som kallast, jag var som mest irriterad på "gubbarna" och det var lite stökigt så kommer det en rallybil och jag frågar bara "Har ni kul?" och dessa skäggiga gamla rallygubbarna bara skiner upp som barn på julafton och gör tummen upp! Då blir man glad i hela hjärtat! Och när jag sa "BRA, det är därför jag sitter här och fryser!!!", så säger rallygubbarna TACK med ett stort leende. Det leendet höll mej varm resten av tävlingen.

KRAMAR Mona

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag bara testar om jag kan kommentera med mobilen. Återkommer imorrn..
    Kraaaaaaaaaaaam!
    Nina

    SvaraRadera
  2. Kan se dig framför mej hur du verkligen försöker att inte gå i bitar. Måste tala om att läsa din blogg är berikande och så roligt. Har läst dina tankar ganska länge som du vet. Du skriver med inlevelse och det är det inte många som kan. Kram Eva K

    SvaraRadera
  3. TACK, Eva.Roligt att du "vågade" kommentera.

    SvaraRadera
  4. Yes! Det funka juh :)

    Låter som det mesta ändå var bra på rallyt. Tummen upp av en "gubbe" som blivit barn på nytt kan ju förgylla dagen!

    Kram Nina!

    SvaraRadera