tisdag 29 september 2009

Parkeringsböter!!!!!!!!!!

Tydligen var jag lite småförvirrad när jag parkerade vid sjukhuset idag när jag skjutsade en vän och la parkeringsbiljetten i fickan!!!!! Upptäckte det ca. 5 minuter efter perkeringstiden gått ut och går då till bilen. Och vad skådar mitt norra öga, en PARKERINGSVAKT! Jag blir lite, eller ganska mycket sur på mej själv och går fram och berättar att jag har biljetten i fickan. Hon muttrar, att den har minsann stått där en halvtimme. Och jag visar biljetten och säger att jag fått en blackout och stoppat lappen i fickan istället, men att jag förstår eftersom jag är lite försenad också. Så jag kan ta bötern! O då säger hon, JAG RIVER LAPPEN! FÖR DU HADE JU DEN I FICKAN!
Så glad jag blev! Vilken människa! Vilken KRAM hon fick!
Och eftersom jag slapp betala böterna så undrade jag hur mycket det skulle kostat, och det var 400 kr. Vilket jag lovade att jag skulle skänka till välgörande ändamål istället. Så när jag träffade en hemlös som sålde tidningen Aluma till förmån för hemlösa, och köpte en tidning för en större peng än vad den egentligen kostar.
Så skönt det är, att ha möjlighet och råd att ge något vidare.
Oavsett om det är att ge en främmande människa skjuts, barnvakt, ge bort en påse bullar eller bara bjuda någon på kaffe så tycker jag om att kunna göra någon glad. Och när någon frågar vad jag ska ha, så brukar jag säga -Ge det vidare! För då kommer det tillbaka, rätt som det är!

Så ge ditt leende, din kunskap och din närvaro vidare, så ska du se att det kommer tillbaka från någon annan. KRAM Mona

4 kommentarer:

  1. Du har en award i min blogg om du har lust :)
    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur!!
    Jag har gjort samma sak.. nästan! Jag råkade lägga min lapp upp och ner, så jag fick en bot. Men det var inga problem, det finns siffror på baksidan också, så när jag uppgav dem så stämde allt, och boten revs.
    Sen hade jag mindre tur en annan gång. Jag envisades med att jag skulle ha en kopp kaffe innan vi skulle åka ifrån stan, jag fick min kaffe (glad och lycklig), men när jag kom till bilen så har jag fått en bot!! Det blev en dyr kopp kaffe det!

    Ps idag är det din födelsedag så jag passar på att slänga in en hälsning här oxå, Grattis på födelsedagen, ha det UNDERBART Mona!

    Cheers

    SvaraRadera
  3. Du vet du vad?
    Du är faktiskt en av de få människorna som nebart sprider glädje runt dig, även om det här är en sorgens dag (svärmors död) så sprider du ändå glädje.

    Du är en helt otrolig människa Mona, och skulle de finnas fler som dig skulle vi inte diskutera om finanskrisen i stora löpsedlar, utan tack vare ditt varma hjärta och din strålande personlighet skulle de stå ÄNTLIGEN världsfred på alla löpsedlar.

    Du är underbar!

    /Hilda

    SvaraRadera