torsdag 3 september 2009

Stolt

Måste erkänna att jag i veckan blev mycket stolt över Marcus. Jag är stolt över alla tre. De är fina och goa och duktiga alla tre.
Men tycker att Marcus är modig som vågar bjuda på sej själv. Som ny elev på Väggaskolan (med 1100 elever eller så), klär han ut sej till tjej när de har nollning i hans klass. Med 28 tjejer och 3 killar så...... kunde han valt att låta bli att göra så mycket. Men han är antingen eller.....
Så vi köpte strumpbyxor, nagellack och smycken. Letade upp en klänning och handväska.
Får säga att det var en MYCKET märklig känsla att måla ceriserosa nagellack på honom. Men naglarna på fötterna och händerna blev så rosa och fina.
Nästa knäppa känsla blev när jag skulle hjälpa honom på med STRUMPBYXORNA! Höll på att skratta ihjäl mej när han gick iväg för att klä på sej för att kunna åka bussen.
På skolan fick han hjälp av klasskompisarna att göra en make up.
Och han gjorde succe! Mest när han visade att han hade målade naglar......

Men är så stolt över att han, trots stamning VÅGAR göra detta. Härligt att ha så bra självkänsla att våga bjuda på sej själv såhär.




Så till mina fina barn, Ni är glädjen i mitt liv! Tro på er själva! Ni är bra! ALLTID! Och till alla andra, ni är också bra, tala om det för dej själv, NU! KRAM

4 kommentarer:

  1. Hahaha! JAG VILL ÅKA TILL RYD OCH KRAMAS!!!!
    Ni är en fantastisk familj, allihop!
    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMM!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, vilken cool kille! :) Modig...
    Tack för helgens stöd! ;)

    Ha en bra dag...än skiner solen!

    SvaraRadera
  3. Tack Tina, visst är han. Fast jag tycker du är modig som tränar och vågar springa tjejmilen. KRAM

    SvaraRadera
  4. Riktigt modigt och häftigt gjort av honom tycker jag!!! :)

    SvaraRadera