torsdag 20 augusti 2009

Vardag


Så har vardagen börjat för alla mina barn.

Och så nöjda de är alla tre. Att David skulle vara nöjd med att börja 5-an visste jag nästan. De har ju flyttat upp sin verksamhet på "högstadiet" så nu har de skåp och känner sej stora.

David trivs i sin klass och med sin fröken, Karin. Det är "Karin har sagt...", "Karin tycker...." och "Karin gjorde inte ......" om det mesta här hemma. Är glad över att han tycker så mycket om sin fröken och sina klasskompisar.


Ida är nöjd med att ha börjat i Tingsryd. Trots nervositeten innan så känns det bra nu. Säger att hon tycker om klasskompisarna, de verkar bra, även om hon inte kan namnen på alla än. Lärarna verkar bra, maten är ok och lokalerna ok.

Det är väl det där med att komma upp på morgonen som är det största bekymret. Eller komma i säng på kvällen..... Men hon får lära sej själv. David börjar kl 8 så han går hemifrån en kvart innan. Men Idas buss går 7.40, och Marcus buss går 6.40. Så de har långa dagar.


Marcus verkar nöjd med skola och klasskompisar. Och det är klart, kommer man i en klass med totalt 3 killar och 28 tjejer så kan det bli hur mysigt som helst.

Han tycker det bästa med gymnasiet är att få gå i Karlshamn. Och det tycker jag är särskilt kul, eftersom jag gick Vård och Omsorg i Karlshamn för länge länge sen.

Lite kul är det också att han har två av de lärare som jag hade. Får väl se framöver om det är fördel eller nackdel att vara släkt med mej.........


Och jag är tillbaka på jobbet. Iaf ett pass denna veckan. Sen gör jag nästa pass på lördag nästa vecka.... Så jag kan säga att det är en mycket lugn början på vardagen för min del.

Ska ägna några dagar åt att städa ut semestern nu när jag börjar så lugnt. Är så skönt att få städa i fred när alla är iväg på dagarna. Dessutom är det födelsedag här i familjen nästa vecka så det är skönt att ha det fint när det kommer folk.

Får väl komma på en rolig tårta att göra till Ida när hon nu blir tonåring. Tycker ju det är kul att göra tårtor. Men men, skriver inte här vad jag tänker för jag vet att hon läser här.

HA HA HA, där fick du Ida!!!!!!

Kram på dej, Mona

4 kommentarer:

  1. Ååå, äääntligen!!! Jag har kollat din blogg flera gånger om dan (å igår natt när jag hade tråkigt..) i hopp om att det bara är min uppdatering som hakat upp sig. Men nu så fanns här lite läsning iaf *glad*

    Vad glad jag blir att skolstarterna blev bra för alla "barnen" Dom är ju stora nu juh :) Tänker ibland på vår första träff, när Marcus kom cyklande.. *må-bra-tankar*

    Saknar er massor!
    Kraaaaaaammmmmm!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja du, då var han cool. Cykla till er med ett brev, o aldrig ha träffat er. Han är fortfarande så, "det är ok" är ett ofta återkommande ord. KRAM

    SvaraRadera
  3. Mamma!!! Jag vill vet vad jag ska få för tårta!!! Hahaha!! =D

    SvaraRadera
  4. Det kan du INTE veta, för jag vet inte själv. HA HA HA HA HA

    SvaraRadera