söndag 30 augusti 2009

Sovmorgon

Det finns så många ord och meningar som jag tycker om.
Sovmorgon. Lön. Kram. Middagen är klar. Jag tar disken. Jag har dammsugat. Roligt att se dej. Idag mår jag bra. Tack. Hej. Idag i skolan var det så roligt. Kul att se dej. Dej tycker jag om. Kom över på en kopp kaffe. Tack för maten, den var god. Jag känner mej som hemma hos dej. Mona, får jag komma över och leka med dej. Du som brukar veta....
Det är som kramar allihop!
Har bestämt mej för att jag ska SUUUUGA åt mej alla bra saker, och de dåliga.... ja, de kan jag ju inte göra något åt. För alla kan inte tycka om mej, eller tycka som jag. Allt kan inte bli som jag vill, det kan bli bra ändå.
För jag orkar inte lägga energi på att reta mej på att det inte blir som jag tänkt. Idag tex skulle jag ha sovmorgon och bara NJUUUUUUUTA!!!! Ingen tid att passa, inga måsten och ingen gubbe som skulle laga bil. Då ringer telefonen strax efter 8. Tur att Thommy som ringer alltid är lika gullig för honom kan man ju inte bli sur på. Och eftersom han skulle hit med makadam som gubben skulle ha så var det bara att upp och ta emot. Och då var jag ju redan vaken så sovmorgon- bort bort bort.
Hjälpte (tror jag) Thommy med att få undan bilar i trädgården, skyfflade lite makadam och sen väckte jag alla barnen. För får inte jag sova ska minsann inte de heller. Men de var vakna alla tre. Elaka ungar som inte ger mej glädjen att få väcka dem....
Är glad över att de vaknar i tid även skolmornar när Marcus och Ida har busstid att passa. Men hittills har det gått bra. Men det är många mornar till innan deras skoltid är över.
Marcus ser nästan så här glad ut måndag morgon klockan 06 när han ska kliva upp!!!!



Men istället för att vara irriterad för att jag inte får sovmorgon förrens nästa helg, så är jag tacksam över att jag inte har så ont i tanden idag som igår. Det är inte bra, men lite lite bättre. Är egentligen tacksam över att jag har fått bra hjälp av tandläkaren under och efter tandutdragningen. Det är ju bara att gilla läget. Är trist, men egentligen är det bara en liten liten liten bagatell i livet.

Och TACK för att ni är flera som har berättat att ni tycker om min blogg. Ni får gärna skriva kommentarer! Det räcker med en liten hälsning och ert namn. Är så KUL att få respons på det jag skriver.

En stooooor KRAM till dej, för det är du värd. Så gå och krama någon du tycker om! NUUUU! Mona

1 kommentar:

  1. Men Mona!!! Var det nödvändigt att sätta in en sån go bild på Marcus??? Jag längtar ju ihjäl mig juh!!! Bara för det så har jag lust att straffa er med å komma å krama er allihop NU, men tyvärr går ju inte det...

    Miljontals med "kramar på avstånd" så länge!
    Nina

    SvaraRadera