lördag 22 augusti 2009

Lördag

Vilken underbart härlig dag! Efter en god frukost hos Karin, som vanligt, så njöt jag i solen med en bok. Men eftersom alla i familjen var iväg så var det lite tyst och trist.
Så jag ringde Karin och bjöd hit henne och hennes kompis på eftermiddagskaffe.
Vet att Karin saknar sin trädgård och att sitta under boken och dricka kaffe.
Så jag plockade fram en fin duk Karin har broderat, dukade fram fina koppar och lite goda kakor.
Karin hade också med sej som hon bakat!!!
Är så roligt när hon kommer hit och berättar om när hon kom hit till huset som ung, hur hon och Ragnar hade det och att hon är glad över att vi har huset nu.
TACK Karin, för allt du gjort för oss, bara för att du tycker om oss!
Tänk så lite det är för mej, några timmar, lite disk och lite pyssel och så mycket det är värt för "tanterna". Så lyckliga de var, för att bli bortbjudna på fika en lördagseftermiddag.
Jag ska minsann bli bättre på att göra roliga saker utan orsak bara för att njuta av dagen oftare.

Vad livet är härligt! Och jag hoppas att jag är lika glad och pratig och humoristisk när jag är över 80år. Karin är 86 och Sonja är 87. Vad det är roligt att träffa goa gamla människor.
Vad är du glad över idag? KRAM Mona

3 kommentarer:

  1. Jag är glad över att få läsa din blogg! :)
    Kramar om dig å familjen å hälsar till Karin!
    Saknar mer å mer...
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Jag är glad över att fått umgås med Mamma, pappa, jocke och hans föräldrar hela dagen, och samtidigt kommit en bit på huset:) Och att mina färäldrar och jockes föräldrar kommer så bra överens:)

    SvaraRadera