måndag 24 augusti 2009

Kaffe med grannen

O´boy, vilket vackert väder!!!! skulle jag vilja gå ut och sjunga idag. Men grannarna är nog tacksamma att jag låter bli. Men idag är det så fint. Lagom soligt, lagom molnigt, lagom varmt, lagom blåsigt, ljuvlig utsikt över äppelträdet som är fullt med äppel och över rönnen som är översållad med bär och nyklippt gräsmatta. Om det stämmer att om det är mycket rönnbär så blir det en kall vinter, DÅ blir det nog istid. För alla rönnbärsträd är smäckfulla.

Men, vad gör det!!!! NU är det sensommar, underbart väder och egentligen skulle jag göra nytta och stryka och ta tvätten. Men min själ att jag det inte ska.
Jag ska minsann cykla en runda med hunden och NJUTA av stunden.

Har varit hos grannen, Madde en runda och druckit kaffe och pratat och skrattat. Så skönt det är att ha någon att bara "kila över" och prata bort en stund med. Eller låna 2 ägg eller nåt annat som man behöver hjälp med NU! Tycker livet i allmänhet är toppen just nu.
Visst finns det fläckar som kunde vara bättre, men det gör det väl alltid?

Men överlag så är vardagen alldeles, alldeles underbar.
För idag tycker jag faktiskt att jag är bra som jag är.
Och du, DU vet väl om att DU ÄR BRA. Precis som du är, just NU!

KRAM Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar