tisdag 25 augusti 2009

Ont och gnällig

Tyckte jag hade planerat så bra förra veckan. Började jobba onsdag/ torsdag och skulle direkt till tandläkaren för utdragning av visdomstand. Så långt allt bra. Sen skulle jag ju vara ledig över en vecka tills lördag/söndag.
Skönt, för då skulle jag ha en massa ledig tid till att städa hela huset noga och hinna baka en massa tills Idas kalas. Men det sket sej i starten!
Har haft ont sen i torsdags och idag fick jag iaf pencillin. 2 tabletter, 3 ggr/ dag. JIPPIIII!!!!
Min mage kommer att paja helt. Blir till att äta fil på både längden och tvären.
Men, men, bara jag slipper ha ont. Har ont när jag äter, det gör inget.
Har ont när jag sväljer, det gör inget.
Men att ha ont så jag knappt kan skratta eller kramas, DÅ blir jag tjurig.

I övrigt så är ju dagen helt fantastisk! Solen skiner, det fläktar lite lagom och ikväll är det möte i motorklubben inför Rydrallyt den 10 oktober.
Klubben har även en sträcka på Ekratten den 26 september. Den sträckan är förlagd i Tingsryds tätort. Det kan bli spännande, kommer iaf att behöva en MASSA funktionärer som vågar säga ifrån. För där kommer att bli mycket folk.
Eftersom jag ska vara stäckchef på en sträcka på Rydrallyt så får jag ut och lyssna in allt "de gamla vana" säger så jag kan mitt jobb när det blir dags. Ska bli SÅÅÅÅ kul att få se om jag fixar det ansvaret. Har ju turen att jag redan nu vet en del duktiga som VILL vara på MIN sträcka.
Men det löser sej, är goda tider ännu.

Ha en fortsatt fin dag, Kram Mona

2 kommentarer:

  1. Det är minsann inte ofta du gnäller, så nu har du ONT!!! Kramar om dig massor! Hoppas magen fixar penicillinet och att det snart gör nytta så du kan skratta å kramas igen!

    SvaraRadera
  2. Stor krya-på-dig kram! (Lite sådär försiktigt så det inte gör alltför ont! =D)

    SvaraRadera