söndag 16 augusti 2009

Semestern slut


Jaha, så var det måndag och skolan har börjat idag för de två "små" och jobbedag för gubben. Men jag och Marcus väntar med allvaret tills på onsdag. HÄRLIGT! Två dagar av lugn och ro.
Inte för att jag eller Marcus är så tysta och försiktiga, utan mer att han sitter säkert ändå vid datorn en del idag och jag tänker köra stora röjet på nedervåningen. Kanske övervåningen med.
Men först ska jag ta mej lite egen tid.

Har bestämt mej för att försöka OBS FÖRSÖKA!!!! gå lite mer för att förbättra min kondition.
Viljan finns. Lusten finns. Tiden finns. Motiveringen finns. Möjligheterna finns. BEHOVET finns.
Varför kommer jag då inte ut och rör mej oftare? Men men, måndag efter semestern är väl lika bra att börja på som nån annan dag. Ut och gå är ok att göra, cykla är roligare.
Får väl se vilket som lockar mest när jag ska ge mej ut en runda när de gått till skolan.


Det jag också ska göra idag är köra till en underbart trevlig och duktig kvinna strax utanför Ryd som "håller på" med healing och taktil massage. Hon kan dessutom en massa andra bra saker så hon är en stor resurs för mej just nu. Har tänkt prova på healing.
Jag blev "utsatt" för healing en gång för många år sen och det var en mycket speciell känsla.

Får se om det är något för mej, men känner att jag behöver lite stöd i att inte alltid bara
"bösa på" i både jobbet och privatlivet.

Har tyvärr en nackdel som jag känner att jag behöver jobba lite (eller ganska mycket) med. Har säkert fler men tänker iaf ta en i taget. Jag kör bara på och rätt som det är så tar det stopp.


Men som jag längtar efter att få gå och jobba. Alltså, vilken tur jag har som har ett jobb som jag tycker om. Och så får jag betalt också.

Men så kom ju det dåliga samvetet fram nu när det är allvar och rutiner och vardag igen.
Så mycket vi INTE gjort på semestern. Så mycket vi SKULLE gjort. BORDE gjort.
Men minsann om jag inte ska strunta i det dåliga samvetet och fortsätta njuta av livet.

För det har varit en så underbart härlig och ljuvlig semester.

Den har bestått av närvaro, kramar, skratt, omtänksamhet, bra samtal, sovmorgon, solsken, fika under boken, kräftätande, bokläsning, bilåkande, karusellåkande, mysande, förtroende, sena kvällar, oväntade gäster, gapskatt, fiske, cykelturer, dammtussar, grillning, bullbak, ungar i hela huset, underbara utflykter, nya bekantskaper, träffat de jag tycker om, sagt nej, inga måsten och framför allt så har vi varit tillsammans så mycket hela familjen.


Förresten, alla måsten, borden och skulle ha............. det hinner vi med en annan dag. Om inte då så på frikdag. För frikdag, det är den dag som tid-lust-ekonomi-möjlighet-väder sammanträffar. Och har jag tur, så dröjer det innan frikdag kommer.

Och min äppelpaj! Den fick godkänt och beröm av de underbara och söta gästerna. Men min familj har helt och hållet svikit mej i äppelpajsfrågan. De tyckte bara att den var god.
GOD!!!???? det räcker inte. Den ska vara BÄST!!!!!
Så nu ska jag slicka mina sår och samla krafter och komma på något annat att baka som jag är bäst på och INGEN ANNAN!!!!!

JÄKLAR VAD JAG TYCKER DET ÄR SKÖNT MED VARDAG IGEN!!!

Ha en fortsatt fin dag och glöm inte bort att njuta HÄR och NU!

Kram Mona

3 kommentarer:

  1. Fast nåt saknas...
    Semester = sommar = krama fam. Almqvist!

    I övrigt håller jag med dig. Sommaren har varit toppen och allt det där "måste" och "borde"... Ähh, det ordnar sig! Det finns kvar till en annan dag!

    Kraaaamm hela daaan!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det saknas verkligen.
    Det fattas oss att hälsa på er i husvagnen.
    Men vi får väl köra upp och hälsa på er "ändå". KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej mamma lilla! Jag vet vad du är bäst på att kramas och att baka bullar!! XD!! Pössar Ida

    SvaraRadera