söndag 30 augusti 2009

Guldia och Silvia


Idag kom jag att tänka på när Ida var omkring 5 år. Hon lekte med en annan flicka och de skulle leka prinsessor. Men de kom inte på några bra namn så de kom och undrade vad Sveriges prinsessa hette. Jag berättar att vår Kronprinsessa heter Victoria, hennes lillasyster Madeleine och deras bror Carl Philip.
Det tyckte de inte var så kul namn, så jag berättade att vår kung heter Carl Gustaf och att hans fru heter Silvia.
Då ropar Ida glatt "Det var fint namn!! GULDIA och SILVIA, det kan vi heta".
Vilken tur att det fanns slöjor och diadem och smycken i både guld och silver så de kunde leka. De namnen används länge när de lekte prinsessor sen.

3 kommentarer:

  1. Tycker så mycket om er!
    Goa Ida :)
    Kram igen och igen och igen!

    SvaraRadera
  2. Kram tillbaka, igenoigenoigenoigen.

    SvaraRadera
  3. Haha!! *ironi*. Du var bara tvungen vaa??? Men det gör iallafall nt nåt. jag kan juh bara sticka och gömma mig om nån nämner det!! Men jag ska nog nt gör det för jag var GULDIA!! Och guld är finare än silver. Guld första plats och silver andra plats!! XD!! Pöss

    SvaraRadera