söndag 10 januari 2010

Tack min FB vän


Detta fick jag på Facebook av en vän och släkting när hon läst min blogg.
Måste erkänna att jag fick tårar i ögonen. Eftersom vi har pratat mycket genom åren, så värmer det extra mycket de orden hon skrev.

Vill ge dig en stor bamsekram för att du uttrycker så mycket glädje i det du gör, säger och skriver! Jag vet att det är äkta. Du har verkligen funnit kärnan i livet, d v s att allt inte är rosenrött, perfekt eller superduperkanon, men det finns ändå glädje, skönhet och värme! Det är ju det som är livet, vem säger emot?... Vi har pratat förut om detta och det är så skönt att bli påmind om vad livet egentligen handlar om, nämligen kärlek! Till varandra, till oss själva, till det runt omkring oss, till livet. Det är faktiskt så enkelt. Tack!

Jag skriver i bloggen för att jag tycker det är kul att skriva, kul att ha åsikter och kul att läsa andras bloggar.
Att jag kunde förmedla så någon kunde känna så, det gör mej rörd, mycket.
Men det känns bra, livet. Inte alla dagar, inte alla stunder.
Men för det mesta. Och även när livet ÄR jobbigt, så är det så mycket runtomkring som funkar och som är bra att det faktiskt känns som att det kommer att lösa sej.
För det är något som Richard säger ofta, det ordnar sej! ta det lugnt, vi fixar det!
Och det är underbart att ha den tryggheten i livet, att veta att vi, tillsammans fixar det. Fixar allt. Och blir det inte bra, så gör vi det så bra som möjligt.
För ärligt talat, så vill jag inte ha bra dagar jämt. För om livet inte var jobbigt o bråkigt o fattigt o stressigt ibland, skulle jag verkligen njuta av de små sakerna då? Jag tror inte det.
Så för mej, är vardagen festen i livet. O festerna, de är bara något att göra i väntan på att få gå hem till vardagen och livet.
Önskar dej en underbar vardag! KRAM Mona

3 kommentarer:

  1. Exakt samma inställning har jag om livet.Vardagen är livet,så njut av varje stund av kärlek och värme men även stress,oro och bråk,DET är vardagen,hitta ljusglimtarna o ta hand om sina nära o kära <3
    U

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med din FB-vän!
    Jag är så glad att jag oxå får vara din vän!
    Å hela din goa familjs vän med :)
    Kram Nina!

    SvaraRadera