fredag 22 januari 2010

Härliga fredag

Det är konstigt så allt löser sej.
I tisdags var det mycket som var..... kaos.
Under gårdagen löste sej det mesta.
Att vakna till nystädat hus, knappt något i tvättkorgen och inget att stryka, inga måsten innan jobbehelgen, det är ju fantasktisk. Så jag ska köra till en god vän i väldsmetropolen Emmabodas utkant o dricka kaffe idag.
Att jag sen jobbar hela helgen, det är något annat :)

Men högst på min tycka om lista står iaf ICA butiken just nu.
I veckan hade de 10% på allt man handlade, mellan 18-21 i onsdags.
Kanonbra, förutom att jag jobbade då. O med en man som HATAR att gå i affärer o som AVSKYR att lägga tid på att leta efter saker så kändes de som de procenten försvann.
Men så kom jag på det, jag åkte ner på dagen och fyllde en vagn, och då menar jag fyllde!!!! Sen ställde jag in den i butikens kyl (jag frågade personalen först, faktiskt....).
Och sen kunde gubben gå och hämta den, packa upp, betala, ta hem och plocka in.
JAG GILLAR DET SÄTTET ATT HANDLA!!!!
Jag vill att butiken ALLTID ska ha procent på handlingen såna tider, när jag jobbar.
Det var ju rikigt roligt att handla.
Gubben har INTE samma uppfattning, men alla kan ju inte vara nöjda, eller hur?

Men så skönt det var att komma hem igår morse, kylen o skafferiet fyllt, min söta familj hade dammsugat o fixat tvätten så det var lite stryktvätt till mej.
Undra vad de är ute efter, julen är ju förbi?????

Hoppas du också har en fin dag och en fin helg framför dej, KRAM Mona

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha, Ja något har de nog i görningen Mona, om de är SÅ hjälpsamma!
    Eller så kanske det också gjorde det för att de ÄLSKAR dig!
    Jag tror på det sistnämnda! ;-)

    Cheers

    SvaraRadera
  2. Orsak kvittar egentligen A-M, bara de gör det. eller hur?

    SvaraRadera