onsdag 27 januari 2010

Men se det snöar.....

och det skulle det visst göra hela dagen. Vilken tur att jag är ledig och hemma och slipper ut. Håller tummarna för att gubben inte ska ligga utomhus och laga någon maskin idag. HUA, för att ha utomhusjobb nu.
Men det finns säkert de tosingarna som gillar alla väder.
Och det gör jag med, om jag kan välja att vara inomhus.

Detta är en härlig vecka, jobbar bara to/fre. Men å andra sidan är det från 9 imorgon till 08.30 på fredag.
Å andra sidan gjorde jag 59.75 timmar förra veckan på jobbet, därav är 16,5 jour, vilket betyder att jag har ca 23kronor/timme. Förvisso sover jag, men det är många timmar att vara på borta hemmifrån.
Men, jag är glad att jag har ett jobb jag tycker om.
O ännu gladare är jag att jag har ett hemma jag tycker om.

Dags att väcka liv i stora sonen, han jobbar kvällen på servicehuset. Är så roligt för han kommer hem varje dag från praktiken och är nöjd och glad och trivs så bra med både personal och pensionärer.

Ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Du får första kommentaren! Nu börjar man komma ifatt bland alla bloggar, pjhu! :)

    Vad härligt att Marcus trivs! Så glad för hans skull. Hoppas han vill jobba med människor, det skulle passa bra för en så go kille!

    Saknar er!
    Kram Nina!
    Kram igen och igen och igen!!!!

    SvaraRadera
  2. Heeeeejjjj!!!!!
    Det finns en Award till dig i min blogg om du har lust å ork :)
    Krrraaaaaaaaammmmmm!!!!!!

    SvaraRadera