torsdag 21 januari 2010

Paraplyjakt

Alla som känner mej vet att jag fullkomligen älskar att hoppa i vattenpölar. Så nu är jag på jakt efter ett kul papaply, en färglad regnrock och roliga stövlar.
Hur svårt kan det vara då?
Supersvårt!
Hittills har alla paraply varit tråkiga.
Regnjackorna för trista.
Stövlarna för vanliga.
Men ska jag få en härlig vattenpölshoppande vår, så måste jag hitta sakerna NU!

Så nästa vecka åker jag på jakt i Växjö.
O tills dess det blir vattenpölsdags så får jag väl roa mej med att sparka i snön, ha snöbollskrig och göra lite änglar när andar faller på.
För en sak är säkert, inga fler dagar i mitt liv ska förspillas utan att jag gör något knäppt!
För dagarna som gått, de är borta. Men tänk så många orörda timmar, dagar, månader och år som jag har framför mej.
Jag ska min själ njuta av varje dag o göra mej själv glad varje dag. O kanske andra också, i farten.

Ha en rolig dag, gör något som inte är du! KRAM Mona

2 kommentarer:

  1. Jag ska hjälpa dig på denna jakt! :-)
    Själv har jag randiga stövlar i alla färger! En vit lång regnkappa i retromönster.
    Ett riktig underbart paraply såg jag i Danmark (för en strunt summa), men köpte det aldrig, ångrar jag bittert!

    Du får nöja dig med snön sålänge!

    Cheers

    SvaraRadera
  2. Hej Mona.
    Vad härligt att följa dig i din blogg.
    Du har så positiva åsikter och tankar,
    Om du bara visste hur bra du är för många, och hur bra jag mår som får ha dig som vän.
    Ps övertygad omm att du hittar häftiga stövlar i växjö. Ses snart. Kram Angela

    SvaraRadera