onsdag 20 januari 2010

ILSK som ett bi o lite ledsen

Är jag för tillfället på en förening nära mej. Eller inte hela föreningen.
Bara på vissa ej fungerande delar.
Eller på vissa beteenden hos somliga!

I en förening ska det vara demokrati!
I en förening ska vem som helst få nomineras till vilken post som helst och sen ska medlemmarna på årsmötet avgöra vem som är bäst lämpad.
Det ska inte vara så att "någon" ska bestämma att någon annan inte är rätt man/kvinna på posten och därmed ska personen inte ens nomineras.
Det är för jävligt!

Så nu byter jag och gubben till en annan klubb. Jag måste vara medlem ett tag till, tyvärr då jag nyss betalat in XXXXkr för att kunna använda vissa saker jag behöver.

För både jag och min gubbe är överens om att är man inte välkommen så ska man inte dit och störa heller. Då ska man lämna dem i fred.
Så GOOOODBYE med engagemanget, tänkta aktiviteter, förslag till medlemsraggning, letande av folk som ställer upp och telefonsamtal.

Trist att behöva köra 4 mil till en förening istället för 2 kilometer.......
Men, sånt är livet.
Gubben har varit med i föreningen i 30 år, och nu ska han gå ur.
Det är många minnen, timmar, vänner och historier som kommer att fattas honom.
Men, så får det bli.
Vi får skapa nya minnen, nya timmar, nya vänner och nya historier i nya klubben o gilla läget som det är.

Må väl och var rädd om dej! KRAM Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar