tisdag 19 januari 2010

Nycklarna hittade

Glädjen är stor idag när nycklarna är hittade. Dock hade någon slängt dem i en brunn, så det var lite jobb för vaktmästaren och en lärare att få upp dem.
Engagemanget var stort idag i skolan och många barn letade för att få de utlovade 200kronorna. Nu hittades de pga någons dåliga samvete......

Ledsen för att någon tar Davids nycklar och slänger dem en bit från skolan för att man är arg på David. Nu får ju vi som föräldrar till dessa pojkarna försöka lösa detta så de blir vänner igen, och sen gå vidare.
För ATT det har hänt, det kan vi inte förändra. Bara prata med killarna och försöka få dem att förstå allvaret i att göra dumheter.
O att saker alltid kommer fram! I synnerhet när man gör dumheter!

Frågan är då, hade jag varit så klok om jag inte gjort dumheter och blivit påkommen och fått lära mej det "den hårda vägen"???
Eller är en del människor kloka redan från början????
För jag var det iaf inte, och ibland är jag fortfarande inte riktigt klok, eller klok.
Ha det gott, Mona

1 kommentar:

  1. Godkväll!
    Vilken tur att de är hittade!! :)
    Inge vidare sånt där...

    Jag håller med du. Mycket roligare att lägga energin på ROLIGA saker. Tyvärr så finns det vissa grejer som smygsuger energi ifrån en. INTE BRA! :/

    Kram på dig

    SvaraRadera