söndag 10 januari 2010

Söndag igen

Härligt att det är söndag. Denna dagen är som gjord för grönsakssoppa, baka bröd, njuta inne. Att dessutom hela huset är fullt av barn gör livet ännu bättre. Har lånat hit två barn o jösses så kul det är med lite liv i huset. För när man är 5 och 7, då är man inte stilla så länge. Ida leker och pysslar med dom och skratten ljuder i huset. TACK mamma Å, för att vi får ha dom här. De får mej att må bra i hjärtat.
För de mina är ju lite större, så det är ganska så mycket lugnare.
O ganska så många mindre skratt. O ändå skrattar vi ofta. och gärna!

Ett av barnen tittade med stora ögon på Marcus, 17 år och undrade om det var min man?
Det andra barnet tittade o sa, det var en snygg kille!

Något av barnen tyckte att Richard skulle gå o tvätta händerna innan han skulle äta, för så smutsig får man inte vara vid matbordet. Richard svarade att det är smuts som sitter fast i hans händer. Barnet svarade " nejhe du, mej lurar du inte"
och det är klart, ur ett barns synvinkel så är det nog svårt att förstå att hans händer aldrig ser rena ut

Flickan uttryckte noga för David, att bara så du vet det så är jag kär i dej. Davids min var obetalbar. Kärleken är inte besvarad fullt ut, men tycker om henne, det gör han.

Nu ska jag gå och kramas lite med mina lånebarn. KRAM

2 kommentarer:

  1. *ler med hela ansiktet*
    Kramar om!
    Nina

    SvaraRadera
  2. Kids says the darnest things!!! =P
    Du är min räddande ängel!
    Kram.

    SvaraRadera