fredag 15 januari 2010

Fredag igen

Jösses så fort denna veckan har gått. Vips så var den förbi.
Har jobbat lite, städat ut julen eller städat in våren....... O med nästan 300 tomtar som skulle diskas av, torkas, packas ner så tog det en liten stund. För att inte tala om allt annat, som dukar, bonader, ljusstakar, stjärnor och julgran som nu är nerpackat tills nästa jul.
O lite tomt blev det allt när allt "plock" försvann. Brukar få vårkänslor när allt är väck, men i år är det ju så mycket snö o fint ute så inte har jag vårkänslor iaf.
Men, rätt som det är så kommer våren med blommor o ogräs o gräsklippning o vitsippor och fågelsång.
Tycker det är ganska skönt nu. Härligt att vara inne o baka, tända ljus, dricka te, läsa, spela spel eller titta på kort från när barnen var små.
Eller ännu roligare, från när jag och gubben var unga.
Det ger ju många härliga skratt. Jag funderar på hur man själv kunde tycka att man var fin på en del kort..... Men synen kanske förändras med åldern????

Idag har Marcus varit på servicehuset i byn där han ska "prya" i fem veckor, med början på måndag. Han tycker det ska bli så kul. Tyckte redan nu att hans två handledare verkade bra, att de gamla var mysiga och att det var så fint där.
Hoppas av hela mitt hjärta att den inställingen är lika fin om 5 veckor.
Kommer ihåg när jag gick ut på min första praktik, för hundra år sen eller så..... OJ så nervös jag var. Men han är inte nervös, säger han. Mer nyfiken.
Och fortfarande, tycker jag det är lika roligt att jobba med människor och att lära mej nytt som jag gjorde när jag var 16år och oförstörd.....

KRAM Mona

1 kommentar:

  1. Önskar Marcus Lycka Till på sin prao! Det kommer gå kanon för honom där! :)

    Så en massa kramar till er alla, förstås!
    Snart är det vååååår!!!!! :)
    Kram Nina!

    SvaraRadera