lördag 3 oktober 2009

Raggsockar på gång

Har den stora turen att ha en god vän som jag fick ett lätt och bra mönster på att sticka raggsockar. Så idag investerade jag i garn till både Ida och David. Har nu stickat- rivit upp, stickat- rivit upp och nu jädrar ska jag på det igen. Inser att jag har glömt vissa grundläggande saker, som att räkna maskorna.... Följa mönstret.... Hålla katterna borta från garnet....
Men skam den som ger sej.
I övrigt har min regndans gett resultat. Så nu slipper jag planera tvätt, disk och dusch. Men inte önskade jag att det skulle bli storm. Tur man är inomhus och njuter av familjen och livet.
Men gick en runda med hunden innan och utan att jag hann tänka så kommer jag på mej själv att hoppa i vattenpölarna. Ja, ja, hoppas hunden inte skämdes. Och om någon såg mej, så hoppas jag att de också njuter av livet och alla goda stunder.

Snart dags för kvällsrundan med hunden, reflexvästar till oss båda, rosa paraply och lila stövlar till mej och sen ut i regnet. HÄRLIGT att komma in sen och duscha, krypa upp i soffan med en go filt och sticka lite. ÅÅÅÅHHH vad jag gillar höst!

KRAMAR Mona

2 kommentarer:

  1. Det fick mig att tänka på en gång när jag av någon anledning skulle sticka tumvantar. Den första blev riktigt bra, faktiskt. Jag blev lite stolt, t.o.m. Den andra blev väl egentligen oxå rätt okay, bara det att den nästan var dubbelt så stor som den första! Fråga mig inte hur det gick till, för jag använde samma stickor, samma garn och samma mönster. Men stickning har aldrig varit min grej, riktigt...

    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. hahahaha, blir det så får jag väl sticka en hel hög likadana raggsockar och para ihop efterhand. Lättare än med vantar, här är ju inte höger och vänster.

    SvaraRadera