torsdag 15 oktober 2009

Min själ att jag ska......

Fick en kommentar på mitt förra inlägg av Nina, "Önskar någon spelar musik på högsta å sjunger med, för att hedra mig, den dag jag inte finns mer! Det skulle få mig att må gott bland molnen!"

o det lovar jag, att jag ska göra varje gång någon dör som jag tycker om.
Men ännu viktigare, jag ska spela hög musik o sjunga för alla som LEVER och som jag tycker om, varje dag.

För jag har så mycket att vara glad för, och så många som jag tycker om.
Och som tycker om mej och min familj, precis som vi är.
Och dom andra, dom som inte tycker om mej. Ja, jag tycker nog om dem också för jag tycker om folk som har en åsikt, även om den inte är samma som min.

Så min själ att jag ska spela hög musik varje dag, dansa i köket, köpa en lila mössa och oranga vantar, hoppa i vattenpölarna, sparka i löven, åka pulka, ha vattenpistolskrig när jag vill, baka en tårta en tisdag, sjunga högt när jag har lust, sova länge när jag är ledig, dricka ett glas vin en måndag och LEVA HÄR OCH NU!
Och om någon tycker jag är lite knäpp och lite lustig, ja, då är jag väl det.

För jag ska fylla mina år med liv, inte fylla mitt liv med år. KRAM Mona

2 kommentarer:

  1. Åå, vad jag tycker om dig!
    Kraaaaaaaaaaaaaammm!!!
    Nina

    SvaraRadera
  2. Å va du skriver härligt Mona, börjar nästan gråta, tänker till varje gång jag läser din blogg! Du har så mycket att lära ut!
    KRAM.

    SvaraRadera