onsdag 21 oktober 2009

Ledsen o glad

Det är så konstigt, för jag känner mej glad o ledsen. Samtidigt.
Jag njuter av hösten o löven o barnen o gubben o vänner o solen o livet i allmänhet.
Dagen just i dag i synnerhet.
Men känner mej lite ledsen, ohågad och tom samtidigt.
Fast, det är väl så när kroppen börjar fatta att någon man tycker om är borta.
Begravningen är på fredag. Och det kommer att bli jobbigt.
Men det är ju så, det är bara att ta sej igenom.

Ska åka till Karlshamn nu och se om jag hittar någon tröja att ha på mej på fredag. Förvisso är det valfri klädsel, men lite "vårdad" vill jag känna mej.
Är det en begravning, så är det.

Och så ska jag leta upp något fint bebisplagg. Ska förhoppningsvis hinna hälsa på goda vänner som fick en flicka för ett tag sen. Och sen kela bebis på lördag.
Det behöver jag, krama någon liten söting o bara LUUUUUUUKTA o njuta.

Ha det gott, KRAM Mona

3 kommentarer:

  1. Jag vet vad du menar. En diffus och konstig känsla som är svår att hantera. Det är lättare om det bara är sorg och man förstår varför...

    Jag tänker på er varje dag, men på fredag är jag med er i tankarna hela dagen!

    Jobbigt med både sorg och begravning, men för min del iaf, så är det också en fin stund och skönt att bara få gråta. Hoppas det går bra för er alla att ta er igenom det!

    Många, många kramar!
    Nina

    SvaraRadera
  2. KRAM KRAM! Ska oxå tänka på er alla på fredag

    SvaraRadera
  3. Idag är det fredag och jag tänker på dig och din familj, många kramar till er! <3
    A-M

    SvaraRadera