fredag 2 oktober 2009

Fikabesök

Idag kom en ny-gammal vän på nybakad äppelpaj. En lång och härlig pratstund om både ditt och datt. Och så lite annat också. Var mycket givande för oss båda. Kändes bra att vara "till nytta" och komma med lite goda råd och tankar.
Är så glad att inte alla människor upplever mej som mästrande, styrande och högljudd.
För jag försöker iaf vara lyhörd, omtänksam, generös och ärlig.
Men, smaken är som baken, delad. Klart att jag inte lyckas alltid, men det vill jag inte heller. Det är smällarna som får en att växa. Men de behöver ju inte vara så hårda.

Och för er som följt min blogg, jag är på väg till det perfekta äppelpajsreceptet. HAHAHA, där fick hon så hon fes, hon som gör den godaste enligt gubben.
Har inte fått över honom helt till min sida ännu. Men med tiden så.....

Och på söndag är det kanelbullens dag. Så jag får väl baka en hög imorgon så vi kan njuta på söndag.
Håller även tummarna för regn, regn, regn och regn! Åtminstone ett par dar så grundvattnet stiger, är ett jädra passande för att kunna duscha, diska och tvätta. Får tom gå upp mitt i natten o starta maskiner för att det ska flyta på.
Men, det löser sej om det bara kommer lite regn.
Ha det gott, och kom ihåg att njuta av varje dag! Mona

3 kommentarer:

  1. Mona, du ÄR lyhörd, omtänksam, generös och ärlig! Att en del väljer att inte se det är deras problem! Dom går miste om en fantastisk vän! Så det så!

    Jag saknar dig!
    Kramar i mängder!!!!
    Nina
    *dansar regndans*

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte du är högljud, styrand osv, Jag tycker du är fantastisk, underbar, omtänksam, och glädjande!!/MAlin

    SvaraRadera
  3. Malin o Nina! Ni är ju så fina! Kan inte ha finare vänner!

    SvaraRadera