torsdag 4 mars 2010

Utmaning

Den här utmaningen fick jag av Nina, en fantastisk vän.
Utmaningen går ut på att man skriver sex mer eller mindre knasiga saker om sig själv. Sen länkar man till sex andra bloggare som kan anta utmaningen.

Nu var det inte länge sen jag hade en snarlik utmaning, så det blir inte nån lätt uppgift att hitta på sex nya dumheter, men jag gör så gott jag kan!

1. Skulle åka tunnelbana i Stockholm i början av 90-talet tillsammans med en kompis när vi skulle hem på natten. Glada i hågen gick vi o sjöng, Hallo africa, tell me how you doing...... ganska högt och livligt och kliver in i en tunnenbanevagn och där satt 5 män med mörk hudfärg som inte såg så glada ut. Vi bytte vagn!

2. När jag bodde i lägehet för länge sen så var det svårt att få tvättid. O med jobb med konstiga tider så körde det till sej en gång. Jag fick handtvätta en bh och torka den i ugnen på 100 grader......

3. Var chafför i en bil med taklucka en gång och bilägaren stod i sätet och vrålade. Rätt som det var så kräkte han mej i huvudet.

4. Skaffade MC-kort när jag var 20 eller nåt. Fick låna Dianas motorcykel direkt och kör och krockar, efter att ha haft körkortet i 1,5 timme......

5. Körde i min ungdom till Stockholm (från Karlsham) en natt för att ta en fika, och sen hem direkt för att hinna till jobbet klockan 06.30.

6. O en har jag gjort en massa saker till som inte lämpar sej i skrift...... o har jag tur så är de preskiberade allihopa

Hoppar över att länka till vänner! KRAM Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar