torsdag 4 mars 2010

Jag går o lägger mej igen!!!

Ibland så kör saker bara ihop sej. Egentligen inte så allvarligt.
Men igår innan jag la mej så informerade jag noga HELA familjen om att jag skulle ha sovmorgon som idag för sist jag hade sovmorgon var för 3 veckor sen eller nåt. + att jag kände mej lite småförkyld o lite febrig
Inga problem! Klart jag skulle få sovmorgon!

Klockan 06 kommer stora sonen för att äta frukost ute i köket o har hunden med sej som DUNDRAR upp i min säng.
Resultat: Jag vaknar av hund som går/ hoppar på mej o en son som ropar....

Klockan 06.30 går sonen hemifrån och sätter på huslarmet....
Resultat: Jag vaknar av det jävla pipljudet

Klockan 06.50 hör jag lilla sonens mobil ringa o ringa o ringa.
Resultat: Jag vaknar o får gå upp o väcka både lilla sonen o dottern.

Klockan 07.15 är det fortfarande inget liv i huset
Resultat: Jag får gå upp igen o väcka dem. Lite argare i rösten var jag!

Klockan 07.35 går Ida hemifrån och sätter på huslarmet, fast lillebror är i köket o ska gå om 15 minuter
Resultat: Jag vaknar av det förbannade jävla pipljudet

Klockan 07.40 ringer gubbens väckarklocka
Resultat: Jag suckar o vänder mej om o försöker somna igen

Klockan 07.50 kommer lilla sonen in o jag får en kram o puss innan skoldags Resultat: Njuter av att vara mamma och suckar o försöker somna om

Klockan 08 går gubben upp
Resultat: Jag hoppas på snar bättring på tystnadsfronten, suckar o vänder på mej

Klockan 08.15 ringer det på dörren o gubbens jobbarkompis kommer för de ska samåka
Resultat: Jag måste kliva upp o öppna för gubben sitter på dass

Klockan 08.20 ringer telefonen o en arbetskamrat säger att chefen är försenad till mötet.... klockan 09
Resultat: PANIK! För det hade jag helt missat, duschar o är i bilen inom 10 minuter, äter frukost i bilen o kör över 2 mil

Klockan 08.55 är jag på plats i möteslokalen o inser att det är FEL dag
Resultat: Ringer chef+ arbetskamrat o kör hem igen

Klockan 9.45 är jag hemma igen o det är så tyst o lugnt i mitt hus
Resultat: Jag ska gå o lägga mej en timme o NJUUUUTA av tystnaden

Lärdom av dagen: Det kunde varit värre
Det bästa är att nu kan det bara bli bättre!

Ha en fin dag! KRAM Mona

2 kommentarer:

  1. Men guuuu!!!! Allt på en gång! En egentligen helt vanlig dag hos Almqvistarna, förutom att det var din sovmorgon då...
    Miljoner med kramar!!!!
    Nina

    SvaraRadera
  2. hahahahahahahahahaha, Nina, du har en poäng!

    SvaraRadera