måndag 15 mars 2010

En vecka senare.....

Så känns det som jag inte längre springer efter mej själv med andan i halsen.
Vaknade o kände mej pigg o glad o redo för nya äventyr.
Har inte hunnit varken allt eller hälften förra veckan. Men, inget av det är gjort av någon god fé, så jag får väl ta tag i det idag då.
Är kurser jag vill gå, men de kostar alla en massa pengar.
Men, får se det som investeringar i min framtid. För ju mer jag kan, ju bättre blir jag o lättare blir besluten framöver.
O kunskap är ju inte tungt att bära, tvärtom.

O ute kvittar de jä-la fåglarna sen 5 i morse så jag kan inte sova.
O den jä-la solen lyser så jag får migrän.
O den jä-la snön smälter så det är geggigt o lerigt o isigt överallt.
O det är så skönt för våren är på väg!
Jag gillar vintern o våren. Men inte vädret när det är såhär mittimellan.
Inga vattenpölar att hoppa i, snön är inte bra att ha till snöbollskrig......
Men som tur är så kan jag inte göra ett dugg åt vädret, det är bara att gilla läget.

Så då gör jag det.
Dags att göra lite nytta innan det är dags för jobbet.
O i ärlighetens namn, det är på tiden att jag gör lite nytta för jag har haft en så härlig helg men goda vänner jag har hälsat på, massa tid med ungarna o en kramgo gubbe som kom hem igår. Livet är faktiskt helt enkelt underbart!

Ha en go dag i det förbannade solskenet ;)) KRAM Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar