tisdag 3 november 2009

Vänner

Att vara välsignad med så många människor som finns för mej och min familj gör mej ödmjuk. Att det finns så många som tycker om oss och bryr sej.
Som ringer, smsar, skickar kort, skriver på bloggen, skriver i facebook, som kramas när man möts, som skickar blommor, som tänker på oss.
Inte bara nu, när vi har haft det jobbigt, utan annars också.
Önskar jag kunde tala om för var och en hur glad jag blir i hjärtat varje gång.

För livet är ju härligt o underbart o fantastiskt!
Oktober har varit en tung månad. Men nu är vi igenom och nu är det framåt som gäller. För vi mår bra alla. Eller som man säger, efter omständigheterna väl.
Faktiskt bättre än jag trodde.
Inte alla dagar, inte alla stunder. Men överlag så är livet faktiskt bra.

Gick en runda i den kalla höstluften med hunden. O det är livsglädje. En rask promenad när kylan nyper i kinderna o en hund som jagar löv, slänger sej i bäcken o badar, för att sen "rista" av sej vattnet vid mej, fåglar som kvittrar och löv att sparka i. Vilken glädje att kunna njuta av livets alla "småglädjor".

För idag har jag varit ledsen en stund o varit irriterad några.
Men mest har jag haft småglädjor. Kramar från barnen, fika med Malin o Angelica m vän, druckit gott kaffe, pratat med sötaste svärmor, löst arbetspass o pratat med gullig timvikarie, fått sms av Marcus, kul kommentarer på FB, läst några bloggar, skickat vykort, ätit god middag, tramsat med hunden, låtit bli att dammsuga, kramat gubben, promenerat, tänt ljus, kört bil och spelat hög musik, köpt ängla-pepparkaksformar, bestämt god mat till ikväll....mm

Hoppas du har en massa SMÅGLÄDJOR omkring dej. KRAM Mona

1 kommentar:

  1. Massor!!! :)
    Fått såå fin kommentar i bloggen av min goaste vän <3 Tack!
    (Du får gärna sprida min blogg om du vill :))
    Kommit igång med crossen tack vare att en vän ville ha bildbevis... Det gjorde susen! :)
    Krypit på golvet och lekt katt.
    Promenerat med Göran.
    Väntar hem Sandra snart.
    Läst din blogg!!! (Har varit in å kollat flera ggr om dan, och blev så glad när jag såg en ny rubrik!)

    Och än är inte dagen slut, så än kommer det hända fler glädjen, stora och små :)

    Saknar dig, och ska nu glädja mig med att skicka ett sms!

    Kraaaaaaammmmm!!!!
    Nina

    SvaraRadera