onsdag 18 november 2009

Vilken tur!!!

Att jag inte putsade alla mina fönster igår för ikväll är det nästan storm. Så vilken tur att jag var lat o slö.
Men inser ju att fönstrena inte gör sej själva så imorgon är det dags för det stora fönsterputset i Tröjemåla. Tycker egentligen om att pustsa fönster, byta gardinder o städa till. Men i år är jag trög i starten. Men vad gör det, för det är inte julstädning ännu så jag hinner nog få undan det jag ska. Innan diktatorn tar ton igen. För det är konstigt, 50 veckor om året har jag en snäll, omtänksam, knäpp, glad, humoristisk och klok man. Men när det blir julstädning så blir det en diktator som skäller, domederar, ger order och som det inte går att kommunicera med, om det inte gäller städning.

Det ÄR så fint när det är klart, det är det. Men det är en jobbig tid dit.
Katterna utslängda o får inte gå på lådan för de kan grusa ner.
Dödsstraff på den som vågar ha läxa som måste göras när man kan använda Ajax o städa.
Normalt att piska mattorna ute vid 2 på natten.
Men det är ingen idé att försöka städa annorlunda än gubben alltid har gjort, för det blir inte rent annars......
O om någon undrar, hans mamma var likadan.
Så det gäller att gilla läget o fokusera på att min vanliga goa o söta man kommer tillbaka så snart det blir julafton.

Ytterligare en stor fördel är ju att alla skåp, lådor och utrymmen gås igenom så vi har full koll på var vi har saker. O allt som inte ska användas eller ges bort, det slängs. Så sopsäckar, Ajax citron, Cillit Bang, Klorin och fönsterputs, det är hans bästa vänner, tillsammans med disktrasor och skurtrasor.

Och det är ju det att när man gifter sej så lovar man att älska i nöd och lust. Det är dumt!

Ha en go kväll, KRAM Mona

3 kommentarer:

  1. Ibland är det gott att veta att vissa saker går över. Då är det lättare att stå ut...
    Kraaaaaaaaaammmmmm!!!!!!!!
    Nina

    SvaraRadera
  2. Hejsan Mona!
    Härligt att höra om din brevvän!! :)

    Visst är det väl en jobbig resa till det välstädade hemmet..?! Men underbart när man väl är framme! ;)

    Trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera