lördag 28 november 2009

Adventsklart

Så skönt det är nu, när det är pyntat o klart. Fönstrena putsade, rena gardiner överallt o stakar o stjärnor framme. Ett svep med dammsugaren o sen kväll. Har njutit hela kvällen av att få mycket gjort, för David strök hela min stora hög med stryktvätt. Så jag fick tid över o har gått o plockat, läst lite bloggar o bara njutit. Vilken lyx, att få det gjort.
Tyvärr blev Ida lite sur, för hon ville också stryka, men det blir väl snart mer.
Så härligt det är att ha barn som vill hjälpa till och tycker det är kul.
Barnen har hjälpt till idag och putsat fönster, hängt upp gardiner och inte ens bråkat. En del dagar är för bra för att vara sanna.

Har inte haft någon julkänsla alls innan, kändes bara fel att det var advent. Men när gardinerna kom upp, o Ida spelade julmusik då infann sej rätta julkänslan. Så imorgon får jag nog baka en god saffranskaka.
Får en god vän på besök o har lovat god middag, blir bra med en god kaka efteråt.

Så skönt det är att gå o lägga sej när det är rent, pyntat, fint och inga måsten imorgon.
Ha d gott o NJUUUUUUUT av advent. KRAM Mona

1 kommentar:

  1. Lite julfint här med, men ingen direkt julkänsla. Inte ens julmusik hjälper... Fast det beror väl på att jag får höra det året om :) Jaja, jul lär det ju bli ändå och lite pepparkaksbak å glögg brukar få fart på stämningen!

    Dom är för goa, barnen! Krama dom från mig! Saknar er så...

    Å så stora kramen till dig med, förstås!
    KRAAAAAAAAAAAMMMMMM!!!!!!
    Nina

    SvaraRadera