torsdag 19 november 2009

Herman har kommit!

Jaha, då har man fått en Herman på halsen. Att mata o sköta o så småningom dela med mej. Luktar illa, ser konstig ut, men får väl ta hand om honom på bästa sätt. Tur att instruktioner medföljer.
För jag har aldrig ens hört talas om Herman innan. Men, men man lär sej något varje dag.
O för dej som inte vet vad en Herman är, så är det en vänskapskaka. Jag har fått en konstig deg som jag nu ska vårda o ta hand om i 10 dagar för att sen ge vidare till 4 vänner. Den 5e delen ska man baka en kaka på.
Ja,ja det kan ju bli hur kul som helst eller......

Dags att lägga över Herman i en burk istället för påsen han kom i.
KRAM Mona

2 kommentarer:

  1. Ööööhh??? Skickar man den till ovänner sen? Eller ska man bli GLAD över att få en illaluktande degklump? *orolig*
    Vi är nog allergiska mot Herman här! eh...

    SvaraRadera
  2. Min syster fick en sån när hon gick på antingen lågstadiet eller mellanstadiet...vilket var för ca 20 år sedan! Gammal jag kände mig nu....

    Men som du säger,han luktar inte gott och det är ett pass med honom. Men go blev han, Lycka till!!!!

    SvaraRadera