måndag 31 maj 2010

Underbara måndag

Efter en kanonhelg till, i och från Stockholm så går jag mest på "små lätta moln" o bara njuter av livet. ALLT, precis ALLT har varit hur bra som helst. O sen komma hem till ett fint hus, då kan man ju bara älska ungarna ännu mer.
Behöver inte göra nåt trist idag. Möjligtvis stryka lite, men det går fort.
Så dagen kommer att ägnas åt......... att göra kristyr och träna på de OTROLIGT ROLIGA blommorna som jag lärt mej göra i helgen. Så förbaskat kul!
Violer, påskliljor, äppelblommor o en hög till. O i veckan måste jag leta upp någon att bjuda på tårta för jag vill göra en så fin av allt jag har lärt mej. Kan nu göra fint korgmönster, så ÅÅÅHHHHHHHH vad jag gillar att göra tårtor nu.

Har återigen, investerat en del i tårtsaker. Finns ju så mycket jag känner att jag vill ha, o en del som jag märker att jag behöver. O det är ju skillnad på att vilja ha o att behöva. Stoooooor skillnad.
Men det ÄR stor skillnad på att göra tårta o dekorationer med riktiga saker. Går bättre, fortare, blir snyggare, roligare o mer ekonomiskt.

Det är kul att göra dekorationer, däremot finns det ju en del som inte ens är värt att lägga tid på. Det gäller att välja. Fick en fråga av Lisa, om de små söta fötterna som jag hade på Lovelias tårta. De har jag inte gjort själv, de är köpta på Kakburken.
Har bestämt mej för att lägga energi på det som är kul, resten, det betalar jag för. Är inte min grej att uppfinna hjulet en gång till.

O kursen i helgen, så roligt. Camilla är så fantstiskt duktig på att lära ut o att få en att känna glädje över alla moment. Allt hänger ju ihop, kan man inte grunderna i spritsning eller slarvar med kristyren, då blir slutresultatet inte bra. O det är så härligt att gå hem o känna WOW, vad jag har lärt mej mycket!!!

Inte tid att sitta här, dags att krama ungarna o sen spritsa o spritsa o spritsa.

Ha en underbar dag, KRAM Mona

2 kommentarer:

  1. Guuuvaaaroooliiigt!
    Så glad för din skull! :)
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Hihi.. din inspiration verkligen hörs genom din text. Vad du brinner för detta intresse.
    Men, jag förstår dig... du är otroligt duktig. Roligt när man ser hur saker o ting kommer fram när man skapar.

    Fniss,, synd man inte bor närmare dig så hade du fått gjort en tårta till mig.. :o))

    Ha det bäst o Lycka till i fortsättningen.. // Kram Annelie

    SvaraRadera