tisdag 1 juni 2010

Tisdag igen

Underbara vanliga o lugna tisdag. Ska strax köra mot Växjö för mammografi o sen är jag helt enkelt, LEDIG resten av dagen! Har en massa "borde göra saker" men idag är nog en "ta vara på livet dag".
Gillar ju att läsa o hinner ju inte läsa längre...... O det saknar jag. Köpte en ljudbok i söndags på väg hem från Stockholm o OJJJ vad det var bra. Nu bara längtar jag till jag sitter i bilen igen o får höra igen. Så nu ska jag se om jag kan hitta den inte så lilla cd-spelaren så jag kan ut o gå o lyssna.
JAG VET att man kan lyssna på Mp3 o på mobilen o sånt, men jag fattar inte hur man gör. Cd- det kan jag! O hade jag fått bestämma, så duger det minsann med kasettband.
Skrattade på jobbet för nåt år sen, vi skulle föra över musik från cd till band. Men såna stenålderssaker det kunde inte de unga flickorna.
O jag tycker inte att jag är så gammal, men det är emellanåt svårt att hänga med i all teknik. Tänk då hur det är för de som växte upp utan tv, utan toa inne, absolut ingen bil, telefon hade grannen, tvättmaskin o kyl var lyx.
Livet det ändras, o tur är det. O tacksam är jag över mina vänner som får mej att inte gnälla för mycket på mina ungdomar som ju faktiskt är födda o vana vid all teknik o att allt är öppet jämt.
Å andra sidan, inte vill jag ha det som det var för 40 år sen heller.
O mina barn har kanske turen eller oturen att vara tvingade att åka gamla bilar emellanåt o se lite av det som faktiskt är en del av Sveriges historia.

Önskar dej en helt underbar dag!
Tänk på att stunden blir vad du gör den till! KRAM Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar