torsdag 20 maj 2010

Fick en fråga...

Om hur jag gör våningstårta. När jag gör våningstårta så gör jag helst på bara 2 bottnar, för då upplever jag att jag inte behöver ha något emellan. När jag gör på 3 våningar så har jag våningsplattor från Kakburken.
Beroende på hur många gäster det ska räcka till, så är ju storlekarna på bottnarna därefter. Har använt tårtbitsuträknaren för att räkna ut hur många mina formar räcker till. Beror ju lite på hur tårtglada/hungriga gästerna är och vad man har serverat innan och till tårtan.
Men jag brukar ta en botten med diametern 15 och en med 25 till ca 30 personer.
Jag tycker det är viktigt att tårtbotten är bra och stabil, har ett bra recept som jag mixat fram så det passar mej o mitt sätt att baka.
Jag gör också så att jag kavlar sugarpasten lite tjockare så blir det lite stabilare.

Hoppas det var till hjälp Lina.

I övrigt så går denna underbara soliga dag mest till att vara sur för att jag inte äger några shorts, kjolar eller annat somrigt i rätt storlek. Men det känns som ett kärt besvär. Njuter i övrigt av lukten av nybakad tårtbotten, grannens gräsklippare och att jag ska se, lyssna, uppleva Mia Thörnblom här i Ryd i kväll.
Har hört på henne förut o det är klart givande. Får väl göra som jag brukar, plocka ut det som passar mej o lyssna på det andra.

Ha en underbar dag, KRAM Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar