måndag 17 maj 2010

Dagens ungdomar ...

Åk med på en runda på "vår" sträcka från i lördags! O tänk, allt jäkla grus, alla stolpar, all plast, alla skyltar o alla band, det sattes upp to/ fre o plockades ner lö/sö. O det är värt varenda minut!!!!!!

Igår var det faktiskt lite trist när det först inte dök upp en enda att återställa vägen. Jag (med nackont...), gubben o Hampus som jobbat hur mycket som helst innan och under rallyt, o så vår uttvingade son. Det tar ju sån tid att räfsa o få det fint så markägaren vill låta oss åka nån annan gång igen.
Åker hem för att äta mat, som underbara dottern hade fixat, o provar då att ringa några ungdomar för att förhandla om hjälp. Dvs, de hjälper oss några timmar o jag ställer upp som chaffis vid några tillfällen. Första samtalet gav inget, han hade inte tid, han åkte skatebord. Ok, inget att göra åt. Ringde stora sonens kompis som är totalt datanörd, o VIPS hade han fixat 2 nördar till. På 20 minuter var de här o redo att hjälpa oss i skogen, TROTS att de inte är ett jäkla dugg intresserade.
Jag blev tårögd!

Men han på första samtalet, han ringde mej för 5 minuter sen o hade försovit sej o ville bli skjutsad till skolan. O då svarade jag helt enkelt "Nejhe du, det gör jag inte! Hade du hjälpt mej igår när jag behövde hjälp några timmar så hade jag kört direkt, men nu, NIX!!!!" För ställa upp för nån som inte kan ställa upp för mej, det gör jag INTE mer!

Nu ska jag sticka iväg o njuta av massage hos Angela här i Ryd. Det har jag längtat efter o visualiserat under räfsningen. KRAM o ha en go måndag, Mona

2 kommentarer:

  1. Precis! Man ger och man får!
    Hoppas Angela kan mjuka upp din nacke lite.
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Bra Mona! Jag ställer gärna upp och hjälper folk, men det är inte roligt när man inte får något tillbaka! :-(

    SvaraRadera