tisdag 25 maj 2010

Varje kram är viktig

I morse när jag höll på att baka, tvätta, städa o så, kom min son o kramade mej. Jag njöt en stund o sen "Nejhe, nu måste jag göra nytta, varje minut är viktig idag så jag hinner med allt" då säger han "Men varje kram är viktig".
O det, det har han helt rätt i! Så jag stannade upp, o bara njöööööt av stunden, livet o att jag har en så klok son.
För vad hjälper det att man är duktig o jobbar o sliter o är effektiv både här o där, om man inte kan njuta av stunden som är NU!
O jag tycker egentligen att jag är ganska bra på att njuta här och nu o av småsaker hela tiden, men klart att jag kan bli bättre.

Så i eftermiddag ska han få skriva det på ett papper o rita något, o sen ska jag rama in det o ha i köket. För viktiga saker, det måste man bli påmind om ofta.

Ha en go dag, o kom ihåg, VARJE KRAM ÄR VIKTIG!!!!!, KRAM Mona

5 kommentarer:

  1. Så rätt och klokt!
    KRAM!
    Nina

    SvaraRadera
  2. Helt rätt Mona!

    KRAM

    U.

    SvaraRadera
  3. Åååå.. vilken underbart gooo son du har.
    Vilken ålder är det på honom..??

    Finns ju ingé goare när ens barn kommer så, min son som blir 17 i höst kommer väl inte så jättespontant och kramar om mig längre.
    Men, däremot när jag kramar om honom så kramar han om mig hårt... åså får jag fortfarande alltid pussa honom på kinden.. :o))

    Ha det bäst.. // Annelie

    PS. Kommer inte ihåg hur jag hittade din sida, men brukar kika in ibland.. DS.

    SvaraRadera
  4. Annelie, han är 12. Har också en 17 åring o han är inte så kramig längre, men när det inträffar, DÅ njuter jag. Kul att du kikar in, du är så välkommen så, KRAM o så klart, KRAAAAAAAAM till er alla<3<3<3<3

    SvaraRadera