onsdag 17 februari 2010

Ny dag, nya tag

TROTS två bra rundor igår så visade stegräknaren på lite över 2700 steg. Så jag får hitta något annat ställe att sätta den på, för mer än så gick jag.
Idag ska jag jobba, så det får bli en runda innan.
Njöt av "helg" igår, för nu jobbar jag onsdag/torsdag, fredag/lördag och söndag/måndag. Börjar 15 o slutar 8.30 dagen efter.
Helt ok arbetstider, eftersom jag har sovande natt. Men OM jag inte får sova, då går hela dagen efter åt till mest ingenting. För då är iaf min hjärna ganska seg.
Men, positivt tänkande nu, klart jag får sova :))

Marcus gör sin sista vecka på praktiken o trivs jättebra. Både med de gamla o personalen. Han kommer hem o strålar o tycker verkligen om att vara där.
Det gör mej glad, både som mamma o som vårdpersonal.
På torsdag kväll ska han o jag baka "koppkakor" som han ska bjuda på vid fredagsfikat. Många blir det, för han vill bjuda all personal på hela bygget+ de boende på den avdelningen han har varit på.
Men tycker det är kul att han vill baka själv. För visst är det bättre att göra själv än att "mamma har bakat".

Dags att samla lite steg. Ha det gott, Mona

1 kommentar:

  1. Samma rubrik idag :) Å samma innehåll, lite.. Fast min stegräknare visade rätt ;)

    Massa kramar om!
    Nina

    SvaraRadera