tisdag 9 februari 2010

Det är lustigt


För det är lite som ketcupeffekten, först är det inga tårtor, sen är det tårtor mest hela tiden.
Idag har jag gjort tårta till Saga 5år och till gubben.
Gubben ville INTE ha en rosa så jag gjorde ett "däck" till honom. Inte så kul, men å andra sidan så är det inte jag som ska vara nöjd.



Saga fick en Snövit-prinsessatårta.

Tack till Biggans i Tingsryd som har massa olika färger på marsipan som jag kan köpa o göra mina tårtor.
O det enda man behöver är tid, fantasi o lite marsipan. O vips, så är det en kul tårta.

I övrigt idag så ska vi köra till Värnamo o köpa en bil........ Gubben har hittat ett fynd, där det "bara" ska bytas motor i och sen har jag en billig bil att köra till jobbet. O säger han så, då är det så.
Och vips, så blev det ingen mysig födelsedag hemma utan en dag på vägarna.
Men bara gubben är nöjd på sin födelsedag, så är jag.

Må väl o njut av dagen, KRAM Mona

3 kommentarer:

  1. Men den BLEV kul, ju! Den blev "Richard" och det var väl meningen :) En rosa tårta passar lixom inte riktigt hans stil...

    Saknar er så!
    Kram Nina!
    Å stort GRATTIS till Richard!

    SvaraRadera
  2. Vi har ett problem nu Mona!
    Min dotter hade bestämt sig för en Prinsesstårta! Men nu! Nu vill hon ha Snövit, kan bli problem fram till juni om du kommer med fler tårtexemplar! ;-)

    Jätte fina tårtor Mona, du är jätte duktig!

    SvaraRadera
  3. A-M, man kan göra en "prinsess-snövit-tårta" med rosa marsipan, gula kronor, Snövit, blommor och fjärilar. Lätt som en plätt!!
    Nina, saknar dej med, men nästa gång han ska få en tårta, kanske jag gör rosa däck, eller rosa skiftnyckel.....

    SvaraRadera