onsdag 24 februari 2010

Nu är det bra!

Nu jäklar är det bra! Jag ska ut och sprida ut mitt dåliga samvete i snödrivorna så jag inte hittar det och så det försvinner när snön smälter.
Dåligt samvete för att jag inte hälsar på mina vänner ofta nog, för att jag inte går ofta nog, för att jag inte tränar ofta nog, för att jag inte putsar fönstrena ofta nog, för att jag inte tar med barnen på fina semestrar, för att jag inte städar och tvättar bilen ofta nog, för att jag inte hälsar på vänner eller släkten ofta nog, för att jag inte.... för att jag borde...... för att egentligen skulle jag.....

NU ÄR DET BRA!!!!!
För jag tycker ju egentligen om mitt liv. Visst är det massor av saker jag kunde vara bättre på. Men det är faktiskt många saker jag är jädrigt bra på.
Som........... att jag går faktiskt mer idag än för 6 månader sen!
Som att jag faktist tränar mer idag än tidigare.
Som att jag hellre spelar spel med barnen än putsar fönster.
Som att jag och gubben och förhoppningsvis barnen, tycker det är kul med gamla bilar, rally och annat som har med motorer att göra.
Som att jag hellre bakar något gott och fikar med en vän än tvättar bilen.
Som att jag har lärt mej vad jag mår bra av och väljer bort de som inte tycker om mej som jag är.
Som att vet att riktiga vänner finns alltid kvar, oavsett tid och avstånd mellan man träffas.
Som att jag inte lägger energi på att ändra andra, utan försöker tycka om dem som de är. Jag skrev FÖRSÖKER.... för mer kan jag inte göra!
Som att jag hellre bjuder någon på kaffe och en pratstund än står och stryker allt.
Som att jag alltid har tid för en pratstund och om jag har tur ett skratt.
Som att jag tycker om att jobba.

Dagens mantra är "Jäklar vad jag är bra", Kram Mona

2 kommentarer:

  1. Ja Mona du är bra! Jag tycker väldigt mycket om dig för den du är och jag vet att du alltid finns där fast vi inte träffas jätteofta. Du är min bästa vän! Många kramar Sandra

    SvaraRadera
  2. Du har så jäkla rätt!
    Kram Nina!

    SvaraRadera