fredag 19 februari 2010

Gillar läget

O så snöar det idag igen. O visst är det härligt när det snöar. Gå en runda med hunden o njuta av snöflingorna som faller o att allt är så vitt och fint.
Tycker det är så härligt att det är vinter o man kan leka i snön, åka skidor, åka skridskor eller bara njuta av att det är vitt o fint.
Kanske inte är så positiv imorgon bitti när jag kommer hem från jobbet o jag måste skotta för att få in bilen på tomten....
Men, å andra sidan, jag har ett jobb att köra till, jag har inte bara en bil att kunna köra med utan två, jag är frisk och kan skotta själv, jag har ett hem som jag längtar till och tycker om att komma hem till.
Så det där med snön, det kan jag inte göra något åt. Så under tiden så njuter jag av den så mycket jag kan. För rätt som det är så kommer den förbannade våren med ogräs o pollen o solsken o vårblommor o motorcyklar o fika i trädgården o gräsklippning o en massa annat kul.

Njut av stunden som är här och NU! KRAM Mona

1 kommentar: