torsdag 31 december 2009

Dagens sista år

Så kom den igen, nyårsafton. I år känns den underbar, bra och kommer att bli jättebra. Vintrigt ute, minus 14 grader när jag kom hem från jobbet.... HUA, lite svalt var det allt :)
Har handlat inför kvällen, ska fondua med goda vänner. Får väl ner i källaren o damma av grytan o se att allt finns där det ska.
Men trots allt, så känns året som gått bra. För det är mycket bra som har hänt också.
Och nästa år, då kan allt hända.
Redan nu vet jag att jag ska hoppa fallskärm i sommar. Och dessutom har minst en kompis med mej, eller hur Malin!!!
Jag ska till Liseberg eller Grönan med de barnen som vill och en annan kompis, eller hur Nina!!!
Jag ska vara sträckchef, eller vill vara iaf på något rally. För jag missade ju det pga operation.
Min kondition kommer att förbättras eftersom jag har skaffat en personlig tränare, TACK Pelle!!!
Och så vet jag att jag kommer att få många kramar, för det får jag jämt :)
Jag kommer att skratta mycket, för det tycker jag om att göra.
Jag kommer att lära mej mycket, ha kul ihop med min familj, vara skräckslagen ibland för Marcus ska börja övningsköra, göra bort mej ibland, vara pinsam ganska ofta enligt Ida, hitta på hyss emellanåt, vara tjatig ibland enligt David, köra bil och sjunga högt.
Njuta av solsken, vattenpölar, snöbollar, regn, bulldoft, matlagning, böcker, kaffe, hunden, katterna, vänner, nya vänner, fina ögon, snygga rumpor och glada människor.
Antagligen kommer året också att bestå av tårar, allvar, skäll, sorg, eftertänksamhet och jobbiga samtal. Men så är ju livet.

Jag önskar dej allt gott inför 2010 och hoppas att du har förmågan att njuta här och nu! För morgondagen vet vi inget om.
Gör någon glad idag, var rädd om dej själv, säg till folk att du tycker om dom, umgås med de som ger dej energi och tycker om dej som du är, gör det bästa av stunden.

Framför allt, se till att DU mår bra. Resten löser sej.
GOTT NYTT ÅR OCH KRAMAR I MASSOR, Mona

3 kommentarer:

  1. Ja, det hoppas jag verkligen! Helst Grönan... för det är en karusell jag bara måste få testa där... :) Fast med dig å de barn som vill spelar det ingen roll vart jag är! Går bra i ditt kök med! :)

    Ha ett helt fantastiskt härligt år 2010, även om livet vill vara både upp & ner ibland.

    Kramar om massor!
    Nina

    SvaraRadera
  2. GOTT NYTT ÅR PÅ ER! Mvh Bodil

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år på dej också Bodil!
    O Nina, då bestämmer vi Grönan!

    SvaraRadera