torsdag 17 december 2009

Det börjar arta sej

Så skönt det är när det börjar bli städat. Allt på sin rätta plats. Skräp, för små kläder, trasiga saker o annat krafs slängt. Eller ut i bon för att tas om hand till våren, eller ges bort.
Det är inte klart ännu..... men vi är på god väg. Och konstigt nog så har diktatorn inte dykt upp lika ofta som förr om åren. Det har flutit på så bra i år att det känns som vi har missat något i städningen........
Kan ha med att göra att barnen är så stora att de hjälper till.
Det konstigaste är att iår är det riktigt roligt att göra det tillsammans. Vi har kul mest hela tiden, fast vi städar.

Så nu är en del dataspel, en hög böcker, en mängd tv-spel med spelkonsoll utburna och lite cd-skivor. Så till våren får jag väl ta tag i det och åka på loppis. Inte för att jag tror att förtjänsten blir så god, utan mer att det är synd att slänga, för mycket för att bara ge bort och så kanske jag hittar något annat att köpa istället...... För det är ju lite halva tjusningen med loppis, att hitta annat bra att köpa hem.

I övrigt så njuter jag i fulla drag av snön. Så fint det är när det ligger överallt. Allt blir så ljust och fint. Det är så roligt att ut och gå med hunden för han riktigt njuter av att leka i snön.
Hoppas verkligen att snön ligger kvar över jul och nyår.

Nejhe, dags att göra lite nytta i verkligheten. KRAM Mona

1 kommentar:

  1. Men vad härligt! :) Ni har mysigt, ni är tillsammans och det blir julfint! Toppen, ju!

    Haha! Dom få gånger vi har sålt på loppis har jag förbjudit Göran att gå och titta... När vi äntligen blir av med en massa skit ska vi inte släpa hem nytt, säger jag :D

    Ett tips kan ju vara att ringa nån barnavdelning på nåt sjukhus. Tänkte vi göra. Å fråga om dom vill ha lite gosedjur eller nåt. Videofilmer och böcker kan jag tänka mig oxå är välkommet. Känns ju bättre än å slänga iaf.

    Här snöar det IGEN :)

    Kram Nina!

    SvaraRadera