söndag 11 april 2010

Det är skönt med ledighet

Njuter i fulla drag av några dagars ledigt. Naturligtvis är det lite "vanliga" måsten men i övrigt har jag mest njutit av att vara. Fick en stor låda med saker från Kakburken med saker jag beställt. Det vara färger o formar o penslar o kavlar o en massa annat roligt!!!! O nu är det bara 2 veckor tills jag ska köra till Järfälla på kurs och det ska bli så kul! Lära är ju alltid roligt.

Går även en Nyföretagarutbildning på ALMI och det är kul att få idéer av andra som är/ ska bli/ funderar på att bli företagare.
Så för tillfället så läser o skriver o funderar o andas o tänker o pratar jag nästan bara starta eget, med alla vare sej de vill eller ej.
Är bra med idéer o tankar från många, både positiva o negativa lär jag mej av.
Och börjar så sakta få en klar bild av hur JAG vill ha det. Framförallt vet jag absolut hur jag INTE vill ha det.

Det är en del saker som är konstiga iaf. Om man vill ha ett café så står det inte i lagen att man måste ha en toalett för gästerna. Visst är det märkligt!
Tur att jag o gubben är överens (för det är han som ska bygga!!!!!) om att det är bland det viktigare att ha, en fräsch handikapptoalett.
Alltså, vem vill komma igen om man inte ens kan gå på toa? Då kvittar det hur trevligt o gott det är på ett ställe, toa måste finnas!!!!!

Ha en underbar dag, KRAM Mona

2 kommentarer:

  1. Åååh, vad jag längtar till vi kan komma å fika på ditt fina café!!!
    Massa krama å lycka till!!!
    Nina <3

    SvaraRadera
  2. Om du har tid å lust så finns en utmaning till dig i min blogg <3
    Kramar om!
    Nina

    SvaraRadera